Chyba każdy zdaje sobie sprawę z tego, że Facebook ma ogromną moc kształtowania ludzkiej świadomości. Internauci nieustannie przeglądają tablicę, poznają nowe osoby, rozdają lajki, przekazują dalej treści, które przykuły ich uwagę i które ich po prostu interesują. Poza zamieszczaniem śmiesznych filmików i zdjęć oraz dzieleniem się ze znajomymi tym, co szczególnie nas interesuje, bardzo często wyszukujemy wzmianki na temat różnorodnych produktów i usług. Biorąc pod uwagę wszystkie te działania, okazuje się, że Facebook jest znakomitym miejscem na promowanie swojej firmy oraz na informowanie Klientów o ofercie czy też aktualnych wydarzeniach. Firmowe konto na Facebooku to nie chwilowa moda, tylko standard w internetowym marketingu, którego narzędzia dają ogromne i niezliczone możliwości. Część użytkowników Facebooka to przecież nasi obecni i potencjalni Klienci. Warto więc wykorzystać tę szansę i być tam, gdzie oni. Dzięki temu będziemy mogli nie tylko lepiej angażować się w ich oczekiwania i problemy, ale także przebywając bliżej swoich Klientów, zyskamy większą przewagę nad konkurencją.

Dlaczego warto mieć fanpage?

Konto na Facebooku jest dla wielu firm podstawowym miejscem do komunikacji z klientami. Stanowi istotne narzędzie do kreowania wizerunku oraz budowania zaufania do danej marki. Prowadzenie firmowego fanpage to także świetna okazja dla tych firm, które zamierzają przebić się do świadomości konsumentów i zwiększyć swoją rozpoznawalność na rynku. Dzięki naszym działaniom na fanpage, możemy w łatwy i szybki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów i sprawić, by zostali z nami na dłużej. Stali klienci na pewno docenią wszelkie informacje o produktach i usługach oraz o nowościach wprowadzanych do oferty naszej firmy. Obecność firmy w mediach społecznościowych pozwoli nam lepiej poznać potrzeby klientów i staranniej dopasować do nich swoją ofertę.

Od czego trzeba zacząć działania na fanpage?

Przede wszystkim od tego, jakie treści chcemy zamieszczać w publikowanych postach. Należy wziąć pod uwagę to, kim są klienci oraz jaki jest profil naszej firmy. Zastanówmy się nad tym, co wartościowego możemy przekazać odbiorcom i stwórzmy wysokiej jakości, merytoryczne wpisy. Czasami warto zamienić daną treść w zabawny filmik, czy ciekawy cytat – dzięki temu będziemy mogli przełamać algorytm Facebooka, który ogranicza zasięgi organiczne stronom. Tego typu posty na pewno zaangażują więcej osób, a część z nich udostępni daną treść lub zachęci swoich znajomych do polubienia posta. Ten sposób sprzyja zwiększeniu zasięgu i dotarciu do znacznie szerszego grona odbiorów, którzy mogą stać się nowymi fanami.
Najistotniejszym elementem prowadzenia fanpage jest jednak to, by po prostu żył. Najlepiej publikować posty każdego dnia lub co dwa dni. Pamiętajmy jednak o tym, że samo wstawienie wpisu nie wystarczy. By wykreować przyjazny wizerunek firmy i zachęcić klientów do pozostania na stronie, trzeba zadbać o moderowanie dyskusji pod postami i odpowiadanie na wszelkie pojawiające się komentarze, czy wiadomości. Obecnie, największe zasięgi generują treści video oraz zdjęcia. Najsłabiej radzą sobie wpisy linkujące do zewnętrznych stron.

Postawić na ilość czy na jakość?

Absolutnie nie wpadajmy w pułapkę statystyk i nie dążmy za wszelką cenę do zdobycia jak największej liczby fanów. Ten kierunek sprawi, że nasze wpisy będą niezbyt wartościowe. Oczywiście, warto śledzić i analizować statystyki, ponieważ pokazują one, czy obraliśmy prawidłową strategię do osiągnięcia korzyści. Nie to jest jednak najważniejsze!
Warto zgromadzić mniejsze grono osób, które faktycznie będzie się angażować i udzielać, niż zbiór osób, które w żaden sposób nie maja nic wspólnego z publikowaną treścią. Odradzamy kupowanie fanów i zalecamy, by kampanie reklamowe kierować wyłącznie do swojej grupy docelowej.

Mamy nadzieję, że po tym artykule wiele firm dojdzie do wniosku, że powinna pojawić się na Facebooku.
Dlaczego wiele firm, a nie wszyscy?
Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań na Facebooku zastanówmy się w ogóle, czy dana branża ma rzeczywiście szansę zainteresować użytkowników i jakie treści moglibyśmy zamieszczać na stronie. Po przeanalizowaniu tych aspektów, podejmijmy decyzję, czy faktycznie zakładanie fanpage jest dobrym pomysłem 🙂

Nie masz czasu lub pomysłu, aby prowadzić swój fanpage?
Skontaktuj się z nami, zaproponujemy Tobie atrakcyjne warunki współpracy 🙂