Kolejny artykuł naszego cyklu odnośnie darmowej reklamy lokalnej oraz w sieci, dotyczy podstawowego narzędzia SEO oraz kanału kontaktu z klientami Twojej firmy.
Mówimy tutaj oczywiście o blogu, który wchodzi w skład koncepcji “inbound marketing” mającej na celu budowę silnej marki oraz długotrwałej relacji z klientami.

Na początek wyjaśnimy pojęcie SEO:

Search Engine Optimization (z pol. Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) są to działania promujące serwisy internetowe w wyszukiwarkach.

Tłumacząc na praktycznym przykładzie w dużym skrócie:

Załóżmy, że nasza firma z siedzibą w Poznaniu zajmująca się sprzedażą mebli , posiada stronę internetową i chcemy, aby klient po wpisaniu w wyszukiwarce google słowa kluczowego “meble” znalazł się na naszej stronie. Niestety nie jest to tak proste jak to się wydaje, ponieważ wiele firm meblowych z ogromnym kapitałem przeznacza spory budżet na SEO, dlatego istnieją małe szanse, na pokonanie takiej konkurencji. Dlatego staramy się pozycjonować słowa kluczowe tak, aby istniała większa szansa na pojawienie się naszej firmy na pierwszej stronie. W tym przypadku moglibyśmy skupić się na słowie kluczowym “meble poznań”, co zwiększyłoby szanse naszej firmy na znalezienie się na pierwszej stronie google pod danym słowem kluczowym.

Co wspólnego ma blog z pozycjonowaniem?

Google uwielbia często aktualizowane strony, algorytmy dzięki którym “roboty google” ustalają kolejność w wyszukiwarce biorą pod uwagę oryginalność treści oraz częstotliwość ich publikowania. Każdy post na blogu jest osobną podstroną, więc informujemy google, iż stale się rozwijamy i nasza strona staje się atrakcyjniejsza dla użytkowników.

Jeśli masz kopiować treści, nie prowadź bloga.

Kopiowanie treści z innych stron o podobnej tematyce i publikowanie ich na swoim blogu nie ma sensu, ponieważ budujemy sztuczny wizerunek naszej firmy i oszukujemy swoich klientów. Dodatkowo algorytm google wyszukuje takie “oszustwa”, a karą dla użytkowników jest spadek w pozycjonowaniu serwisów używających powielone treści.

Buduj wizerunek eksperta w swojej branży.

Umiejętności, wiedza oraz doświadczenie są cenionymi czynnikami wpływającymi na wybór odpowiedniej firmy do wykonania naszego zlecenia. Pokaż swoim potencjalnym klientom, że znasz się na swojej pracy i jesteś odpowiednim specjalistą, którego szukają. Istnieje szansa, że w przyszłości Twoje artykuły zostaną docenione i znana marka poprosi Cię o wypowiedź w roli eksperta, co na pewno zwiększy rozpoznawalność Twojej marki. Zauważyłeś jak często w telewizji ukazują się wypowiedzi blogerów oraz blogerek? Pomyśl, że w przyszłości możesz to być Ty!

Relacje z klientami są bardzo istotne podczas prowadzenia biznesu.

Blog jest wspaniałym miejscem, w którym można zamieszczać informacje dla swoich klientów, rozwiązując najczęściej występujące problemy, tworząc odpowiedzi na listę najczęściej zadawanych pytań, opisując dokładnie swoje produkty lub usługi oraz informować klientów o wydarzeniach związanych z nasza firmą. Dodatkowo, gdy nasz blog stanie się popularny, uzyskamy wiele interesujących opinii w formie komentarza od naszych klientów. Będziemy mogli wtedy analizować treść komentarzy oraz wyciągać odpowiednie wnioski wprowadzając zmiany w działaniach  firmy.

Potwierdzenie naszych słów w statystykach

Statystyki pochodzą z badania przeprowadzonego przez amerykański portalu hubspot.com :

  • Firmy dodające co drugi dzień nowy artykuł, zyskują pięciokrotnie więcej ruchu na stronie, niż firmy nie prowadzące bloga.
  • 81% firm w USA uważa swoje firmowe blogi za użyteczne, warte inwestycji.
  • Prowadząc bloga zyskujemy aż 97% unikalnych linków.
  • Firmy prowadzące bloga w branży B2B zyskują 67% więcej leadów sprzedażowych, a firmy z sektora usług B2C 88% leadów sprzedażowych.

Podsumowując:
Warto poświęcić cenny czas na prowadzenie bloga, lecz pamiętaj, iż blog jest inwestycją długoterminową, z której korzyści pojawią się po określonym czasie. Nie oczekuj od razu złotych gór, nie zniechęcaj się, pisz wartościowe, inspirujące artykuły, a kiedyś mamy nadzieję, iż stwierdzisz, że inwestycja czasu na pisanie bloga nie poszła na marne i warto było zacząć 🙂