Dziś przedstawiamy jeden z mało znanych sposobów reklamy w sieci oraz promowania własnej marki. Mówimy tutaj o komentarzach na blogach, jako działaniu link buildingowym dla naszych stron internetowych oraz działaniu wspomagającym budowę własnej marki.
Czym jest link building?
Linkowanie (ang. Link building) – zestaw działań związanych z optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych wewnątrz i na zewnątrz strony internetowej, których celem jest poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarkach internetowych, a pośrednio zwiększenie ilości wejść na daną stronę lub linków zwrotnych. Poprawna implementacja linkowania może zwiększyć ilość wysokiej jakości odniesień do danej strony internetowej, co z kolei może przełożyć się na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek internetowych. Wykorzystywane jest także jako strategia w kampaniach marketingowych, których celem jest zwiększenie świadomości marki.
Jakie korzyści niosą ze sobą komentarze na blogach?
- Zwiększa ruch na stronie, poprzez umieszczanie linków dofollow lub nofollow,
- Poprawiają pozycję w wyszukiwarce zwiększając wartość PageRank,
- Istnieje możliwość tworzenia słów kluczowych związanych z Twoją branżą,
- Tworząc wartościowe komentarze budujesz wizerunek eksperta w swojej branży.
Kilka porad dla początkujących blogerów
- Czytaj artykuły, które komentujesz. Niby banalnie prosta zasada, lecz istnieją osoby, które niestety nagminnie ją łamią,
- Staraj się pisać tylko wartościowe komentarze, liczy się ilość a nie jakość!
- Wyróżnij się w skrzynce komentarzy czekających na moderację! Sprawdź serwis Gravatar, który do każdego wpisu / komentarzu z Twoim udziałem doda automatycznie Twoje zdjęcie,
- Uzupełniaj w 100% swój profil, na portalach wymagających rejestracji, wyróżnisz się na tle spamerów i twoje komentarze będą szybciej moderowane.
Podsumowując:
Poprzez umieszczanie komentarzy na blogach związanych z naszą branżą zyskujemy nie tylko cenną wiedzę dzięki lekturze publikowanych wpisów, lecz również budujemy małymi krokami wizerunek eksperta w naszej branży oraz pozytywnie wpływamy na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Poświęcając kilkanaście minut dziennie możemy uniknąć wysokich kosztów związanych z kampaniami zewnętrznych firm SEO, lecz również posiądziemy bezcenną wiedzę, która na pewno pozytywnie przełoży się na nasze późniejsze osiągnięcia. Polecamy serdecznie taką formę darmowej reklamy w sieci.
Najnowsze komentarze